Sunday, April 14, 2019

Day 1 : Trip Kota Kinabalu-Kundasang 4H3M

Alhamdulillah, akhirnya dapat juga aku jejakkan kaki di bumi Sabah. Sejujurnya, ini merupakan kali pertama aku ke Sabah. Punya la lama duk usha harga tiket murah-murah sebab tak mampu nak beli yang mahal-mahal, akhirnya dapat juga la yang berharga around Rm300++ untuk return tiket.

Di bawah, aku lampirkan perbelanjaan basic aku ke sana. Bagi aku perbelanjaan ini consider murah juga la since aku habiskan around Rm600++ macam tu sahaja(diulang perbelanjaan basic,haha). Oh ya, group trip aku kali ni berempat. Jadi banyak juga penjimatan yang dapat kami dapat lakukan.


Jadi dari sini kita dah boleh bajet kan berapa yang mahu dihabiskan untuk makan, cenderamata dan sebagainya. Hotel Iskandar yang kami inap itu biasa-biasa sahaja. Bilik pon tak besar, tapi tidur masih lena. Hehe. Jika ada rezeki lebih boleh lah menginap di hotel yang lebih baik dari ini.

Berikut merupakan aktiviti kami pada hari pertama. Hari pertama tak dapat nak buat aktiviti banyak pun. Sebab sampai KK pon dah malam. Jadi kami jalan-jalan sekitar hotel sahaja.

1700 Berlepas ke BKI.
1930 Sampai ke BKI. Took Grab to Hotel Iskandar.
2000 Arrived Hotel Iskandar. Check in, refreshing and solat.
2100 Visit nearby pasar malam. Having dinner at Islamic Restaurant and Hotel.
2200 Sleep.

Ok lah. Bye for now. Hehe. Btw aku ada baca di blog lain lagi murah perbelanjaan mereka. Jadi sebelum pergi adalah lebih baik untuk buat research dahulu. Macam aku yang kurang ilmu ni, banyak juga blog aku baca untuk ambil ilham.

Update : Hari Kedua-Melawat Kundasang


Geng-geng gegadis travel. Hehehe

Me with my sisthor. Ni kiranya "me time" for her la. Hehe.

Dapat juga duduk tepi tingkap. Best.


Ni nama dia Roti Cobra. Terkejut I tengok kat menu namanya. Tapi sedap . Boleh pilih nak kuah apa. Aku pilih kuah kari kambing. Pergh memang sedap. Ni kat kedai Islamic Restaurant and Hotel tu. 




No comments:

Post a Comment