Saturday, May 7, 2011

takde pape pon..

hari tu aku tanye pendapat cikgu pasal bidang yang aku nak ambik ni...dialog aku dengan dia lebih kurang camni laa..

aku     : cikgu,saya dapat masuk form 6 la..
cikgu  : ok la tu..dekat mane? ambik aliran ape?
aku     : kat clifford cikgu..aliran sains..
cikgu  : uishh..susah tu..awak kena struggle gile2 ni..
aku     : mmm..habis tu apa pendapat cikgu??
cikgu  : awak nak jadi ape sebenarnya??
aku     : err doktor kot..(aku segan nak bagitau kat dia sebenarnya)..
cikgu  : awak minat??
aku     : minat..hehe
cikgu  : sebenarnya minat dengan kemampuan ni tak same..kalau awak minat je tapi tak mampu tak guna                                  juge..begitu jugak sebaliknye..kalau awak mampu tapi tak minat pon tak guna..
aku     : jadi cikgu??
cikgu  : saye pon tak pandai sangat dalam hal ni..cube awak tanye dengan kaunselor..
aku     : mm ok...ok laaa..


**************** 

perbualan dengan kaunselor pulak.. 

aku     : cikgu..macam mana ni??saye dapat form 6.. 
cikgu   : okeh masuk je form 6..dapat aliran ape?? 
aku     : sains.. 
cikgu   : ohh..kalau macam tu tukar aliran..ambik kemanusiaan..sains susah..jarang budak melayu dapat buat.. 
aku     : (aaaaaaa???) mm.. 
cikgu   : ni cikgu nasihat je..ikut awaklah..karang cikgu cakap jangan awak bagus pulak dalam sains ni.. 
aku     : tapi cikgu dulu tu saya memang main2 je..tapi saya nak ubah sikap saya..saya nak usaha sungguh  sungguh ni..
cikgu   : yelah..awak pikir la baik2..ni cikgu sibuk ni..nanti kita jumpa lagi ok.. 
aku     : aaaa???ok..ok...  



hhmm...dalam aku bersemangat nak masuk form 6 aliran sains ni tetibe je aku rase kurang semangat..mungkin ade betul jugak ape yang cikgu cakap tuh..tah le..tapi aku nak berubah..aku nak usaha sungguh2..dulu tu tak same dengan sekarang.. 

p/s: kene pikir sendiri jugak akhirnya...huu 


No comments:

Post a Comment